Relaxen en nog meer relaxen - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Tamar Poppelier - WaarBenJij.nu Relaxen en nog meer relaxen - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Tamar Poppelier - WaarBenJij.nu

Relaxen en nog meer relaxen

Blijf op de hoogte en volg Tamar

03 Maart 2014 | Indonesië, Sanur

En we zijn wéér een week verder, wauw! Tot zover mijn voornemen om 2x per week te schrijven... Dan maar één keer per week!

Ik was gebleven in Sanur volgens mij, waar ik vorige week maandag ben aangekomen. Die avond heb ik echt a ton of people ontmoet, waaronder Laura en Dave. De volgende dag ben ik met Laura lekker naar het strand gegaan, we hadden niet veel zin om iets anders te doen dan zonnen en zwemmen haha (na 3 weken sightseeing was het tijd om te ontspannen haha). Na een dagje te hebben gewerkt aan m'n kleurtje (wat aardig goed is gelukt) hebben we 's avonds besloten om met een groep van 7 mensen naar Nusa Lembongan te gaan de volgende dag. Dit is een klein eiland naast Bali, ongeveer 30 minuten met de fast ferry.
Woensdagochtend werd ik toen wakker met een raar gevoel en een verkoudheid; ik begon ziek te worden. Jeej! Ik heb toch besloten om mee te gaan, want het was een eiland wat ik graag wou zien. Die middag zijn we toen aangekomen, en daar hebben we Andy ontmoet, een jongen die ook zijn nodige dagen in de Big Pineapple had doorgebracht en dus een aantal van ons kende. Hij heeft ons die middag meegenomen naar een heel goede surfspot wat ook een onwijs mooi plekje was om gewoon te chillen. Er was ook een klif van ongeveer 20 meter hoog waar je van af kon springen, zo vet! Ik had geen bikini aan of een handdoek bij me etc., dus ik had eerst twijfels of ik moest springen, maar nadat iedereen op 2 na hadden gesprongen werd ik jaloers en ben ik toch ook gesprongen, in onderbroek en beha. En wat was het vet!!! Ik ben zeker nog een tweede keer gegaan haha.
Eenmaal opgedroogd en Andy die uitgesurft was zijn we terug gereden waar we lekker hebben gedoucht en vervolgens met zijn allen zijn gaan eten. Ik ben toen op tijd naar bed gegaan omdat ik echt té moe was om nog iets te doen, maar een paar anderen zijn nog naar de bar gegaan.
Donderdag zijn we de ochtend begonnen met een snorkeltrip. Ik wou eigenlijk duiken maar dat kon natuurlijk niet met mijn verkoudheid, stom! We werden met de boot na 3 snorkelspots gebracht en de eerste was meteen dé spot om met de manta's te zwemmen. Dat was zoooo vet! De zee was een beetje ruig daar wat betreft golven dus het was enorm vermoeiend om te zwemmen maar it was totally worth it! Wat me wel enorm tegenviel is dat er, ondanks de zogenaamde regels, veel te veel mensen in het water waren, en ik kreeg het idee dat de manta's enigszins verstoord werden in hun dagelijkse doen. Precies waar er een regelgeving voor is opgesteld. Ik ben daarom dan ook maar heel kort in het water gebleven...
De tweede en derde spots waren daarentegen veel rustiger, wat betreft mensen én het water. Ik heb de mooiste vissen met de prachtigste kleuren gezien, in heel veel.soorten en maten. Mijn favoriet was toch wel de zwarte boxfish met witte stipjes en de 2 trumpetfishes. Erg mooi om te zien!
Die middag was ik toen helemaal uitgeput en ik ben na de lunch dan ook niet meegegaan met de anderen, die de rest van het eiland gingen bekijken. Ik heb lekker een relaxed boek-lees middagje gehouden naast het zwembad.
Vrijdagochtend hebben we wederom lekker gechilld bij het zwembad en na de lunch zijn Grit en ik terug gegaan naar Bali. De rest bleef nog een paar daagjes langer maar ik had het er wel gezien. Sinds vrijdagmiddag ben ik dus wederom in de Big Pineapple, in Sanur.
Vrijdagavond zijn Grit en ik naar de nightmarket geweest waar we voor nog geen €1,50 een vol bord met eten, een vers aardbeien sapje en een uitgebreid dessert hebben verorberd. Heerlijk!

Zaterdag is Grit naar Ubud vertrokken en ben ik een dagje in het hostel gebleven om lekker uit te rusten. En het heeft geholpen, zondagochtend voelde ik me zo goed als beter! Tijd voor nog.een beach dagje! Met Anna, Aurelia en Paulina, meiden die ik hier heb ontmoet, zijn we rond lunchtijd naar het strand vertrokken waar we de rest van de middag hebben vertoefd. 's Avonds met de helft van het hostel een film gekeken haha, was erg gezellig! En tot slot, om 12 uur, heb ik met de hele familie van Ollie geskyped, hilarisch! In het begin praatte iedereen door elkaar dus ik had geen idee wat iedereen zei, maar uiteindelijk ging iedereen om de beurt wat zeggen en dat werkte prima. Was erg leuk om iedereen te zien!!

Vandaag zijn Dave en Laura, mijn maatjes van Nusa Lembongan, ook terug gekomen naar Big Pineapple en we gaan vanavond waarschijnlijk, eindelijk, naar Uluwatu en Jimbaran. Jeeeej!
En dan morgen op naar Borneo, ben toch wel een beetje nerveus. Nieuw land, nieuwe dingen te doen, wederom nieuwe mensen uiteraard. Spannend!

Ik zit vandaag precies op de helft, dus over een maandje ben ik alweer thuis. Af en toe hoop ik dat de tijd gaat vliegen, wat het vast gaat doen, want ik begin thuis (en vooral Ollie.hehe) toch wel heel erg te missen...

Ik hoop dat jullie weer een leuk verhaaltje hieronder postten, kan ik altijd wel van genieten.

Kusjes knuffels en liefs en tot mijn volgende blog, vanuit Borneo dan!

  • 03 Maart 2014 - 08:49

    Mariella:

    Je vergeet nog te melden dat je ook met je pappie en mammie hebt geskyped, al lukte het niet zo goed vanwege de slechte wifi.
    Hier wordt het lente! Gisteren heerlijk gewandeld met Ottelien, het was stralend weer! Zelfs nig heeeel even in de tuin gezeten, met lunch.
    En vandaag: business as usual ;-)

  • 03 Maart 2014 - 08:52

    Mariella:

    En plaats nog eens wat foto's hier of op Facebook! Vinden we allemaal leuk.

  • 03 Maart 2014 - 11:30

    Oma Beukers :

    Goeiemorgen lieverd,daar was je weer ,hartstikke fijn te horen dat je zo geniet en zoveel leuke mensen ontmoet ,we hebben al 2maal geprobeerd te skypen ,maar op de een of andere manier lukt het ons niet ,de tweede keer dachten we dat het gelukt was ,maar nee ,toch niet .Geeft niet ,we zien op deze manier ook hoe het gaat en dat alles goed is .Fijn dat je weer helemaal uitgerust bent om naar Borneo te gaan ,doe de apen de groeten .Ga je alleen of met nieuwe vrienden ,ik zei het al eerder ,ben benieuwd hoeveel nieuwe Facebook vrienden jij er bij hebt als je terug ben ,zoals je moeder al schreef is het inderdaad. Hier sommige dagen bijn lente ,ook bloeit er van alles in de tuin ,heerlijk
    Meisje ik ga stoppen groetjes van Opa en mij ,dikke knuffel en tot de volgende keer .

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Sanur

Tamar

Actief sinds 27 Jan. 2014
Verslag gelezen: 182
Totaal aantal bezoekers 4136

Voorgaande reizen:

04 Februari 2014 - 03 April 2014

Indonesië & Borneo

Landen bezocht: