Lombok and it's pretty beaches - Reisverslag uit Lombok, Indonesië van Tamar Poppelier - WaarBenJij.nu Lombok and it's pretty beaches - Reisverslag uit Lombok, Indonesië van Tamar Poppelier - WaarBenJij.nu

Lombok and it's pretty beaches

Blijf op de hoogte en volg Tamar

25 Maart 2014 | Indonesië, Lombok

Kiekeboe! Beetje te laat, mijn excuses aan de oma's en ouders die met smart hebben gewacht op een nieuw verslagje haha.

Afgelopen week heb ik eigenlijk niet heel veel uitgespookt.
In mijn vorige blogje zei ik dat ik naar de hotsprings zou gaan maar dat heb ik uiteindelijk toch niet gedaan. Voelde me niet helemaal lekker helaas. De rest van de dag heb ik in het hostel doorgebracht en ik ben alleen eruit geweest om wat te gaan eten.
Woensdag heb ik toen met een Engelse man die ik daar heb ontmoet de enorme Mall ontdekt haha. Daar heb ik nog een beetje geshopt en uiteindelijk zijn we beland in een bioscoop waar we voor nog geen 2 euro Need For Speed hebben gezien (mooie auto's in die film, poeh!). Ook niet echt een productief dagje dus haha.
De volgende dag was het alweer tijd om naar Bali te vliegen dus 's ochtends heb ik in alle rust mijn tas ingepakt nadat ik heeerlijk had uitgeslapen en ben ik rustig naar het vliegveld gegaan. Op het vliegveld heb ik nog een aantal leuke mensen ontmoet die ik nog wat tips heb gegeven over Bali dus dat was niet eens zo'n slecht verblijf op het vliegveld voor 2 uurtjes!
Eenmaal terug in Bali voelde het net als thuiskomen, zodra ik in de straat van mn hostel was ging ik bijna huppelen zo blij haha. Het was inmiddels best laat (beetje vertraging, VOA regelen, immigratie etc.) dus ik ben meteen in bed gedoken.
De volgende ochtend ben ik een beetje rond gaan lopen in Sanur maar wederom niet echt veel gedaan. Ik had wel naar het strand kunnen gaan maar ik had zo'n voorgevoel dat het 's middags heel hard ging regenen (and indeed) dus ik ben de rest van de middag lekker in het hostel gebleven met een boekje, een fruitje en een drankje.
Zaterdag ben ik toen vertrokken naar Lombok, waar ik nu nog steeds zit. Ik verblijf 6 nachtjes in Kuta, een plaatsje waar bijna iedereen alleen maar komt om te surfen. Ik heb hier een soort van bamboe bungalow hutje voor mezelf dus na alle dormrooms is dat wel ff lekker! 's Avonds ben ik toen gaan eten bij een restaurant/duikschool waar ik nog wat locals heb ontmoet die me wat info over de omgeving gaven. Super chill!
Zondag heb ik ff lekker genoten van de rust hier in het homestay, en ook zeker van het zwembad hier. Heerlijk!
Tijdens het ontspannen nog een Nederlandse vrouw ontmoet die me maandag ochtend heeft geleerd om scooter te rijden dus dat was ook nog eens een dikke bonus. Met de scooter zijn we, na mijn 'lesje', naar een strand een halfuurtje hier vandaan gereden. Echt onwijs mooi! Daar was toevallig ook het stel wat zij die avond ervoor had ontmoet dus de rest van de dag hebben we al zwemmend en zonnend met z'n viertjes doorgebracht. Nadat we 's avonds het zout en zand af hadden gewassen zijn we naar een restaurant/bar plekje gereden bovenop een heuvel met een super mooi uitzicht. Ze hadden een sunset happy hour dus wij dachten dat we ook de zon zouden zien ondergaan maar dat was toch helaas niet zo haha. Nam gelukkig niet weg dat het een heel mooi plekje was en dat het happy hour was :)
Vandaag zijn we met z'n vijven (een Belgische vrouw, Marjorie, heeft zich bij ons gevoegd) naar een ander strand gereden, wat wederom echt prachtig was. Wit zand, palmbomen, blauw water en een blauwe hemel. Paradise! Het plan was eigenlijk om een beetje te gaan surfen maar de enige golven die er waren waren al vergeven met surfers en het was tevens erg ondiep daar, wat niet echt chill is als je na 3 jaar weer begint haha. Dus dat hebben we maar even overgeslagen. Surfen staat nu voor morgenochtend op de planning. We hebben om 7 uur afgesproken met iemand die Marjorie gaat lesgeven en mij toevallig ook meeneemt (je moet naar de golven per boot) en dan kunnen we in principe de hele ochtend surfen! Ga ik niet volhouden natuurlijk haha maar we gaan zo lang mogelijk door! Exciiiiited!
Nou dat was mijn weekje dus. Niet echt interessant, afgezien van het feit dat ik momenteel in paradijs woon. Een paradijs dat trouwens af en toe wel word onderbroken door de muggenbeten en de drie moskees die ik hier kan horen (half 5 's ochtends is de vervelendste). Hopelijk helpt dit een beetje tegen de jaloezie hihi.

Kusjes, knuffels en tot volgende week!

P.S: Ik land volgende week donderdag (3 april) om 11.00u op Schiphol, voor de mensen die het leuk vinden om me op te wachten met een ballon en spanddoek. Of gewoon een glimlach en knuffel, ook top ;)

• 25 Maart 2014 - 15:13

Oma Beukers :

Was weer tof je verslag te lezen ,geen dieren meer nu ,begrijp ik .
    Leuk dat je telkens toch weer kenissen en kenissen van kenissen ontmoet ,en dat dat ook steeds weer klikt ,(of niet altijd?) nog 1week en je ben weer in Utrech.Voor het weer hoef je niet terug te komen hoor ,vannacht heeft het gevroren en moest Opa de auto schoonkrabben.
    Vandaag en gisteren stond het nieuws bol van de top van regeringsleiders in Den Haag over radioactief materiaal in de wereld .Hele drukte daar ,veel wegen afgesloten en helemaal toen Obama naar het Rijksmuseum ging voor een kort bezoek
    Spanning ook vooral over wat Poetin verder gaat doen in de Krim .
    Wij hebben vanmiddag een herziene routeplanning gemaakt voor onze vakantie naar Spanje ,meer rust erin en minder steden omdat ik geen grote stukken kan lopen,rustig aan dan gaat het prima ,fysio is ookmtevreden .
    Lieverd ik ga stoppen ,slaap lekker ,wij gaan nog even niet ,dikke kus met knuffel .O en O

• 25 Maart 2014 - 19:17

Nel Poppelier:

lieve Tamar wat weer een lang en fijn verslag lieverd wat maak jij veel mee maar je leer daar ook nog
    veel, scooter rijden en surfen nooit gehoord dat jij dat hier ook deed , ik denk dat je ook wel lekker bruin
    bent geworden , maar alles wat je daar mee maakt en van geniet dat nemen ze je nooit meer af, maar
    zo te merken zit je toch al wel te verlangen naar huis, geniet nog maar waar je nog van kan genieten, het is nu zo voorbij ik lees nu niets meer over apen en zo dus die zitten zeker ergens anders.
    Volgende week zou ik ook wel weer graag vlieg willen zijn als je weer op Schiphol aankomt maar dat
    zit er ook niet in dus moet ik mijn beurt maar afwachten totdat ik je weer eens ziet.
    nou Tamar het is niet zo`n groot verslag als van jou maar ik vindt het toch fijn dat je ons op de hoogte
    hebt gehouden van alle leuke en mooie dingen die je daar allemaal hebt mee gemaakt, ik zal je verslag
    naderhand wel missen ,ik weet niet of wij Maandag of zo nog een verslag krijgen , maar anders wees voorzichtig dat je volgende week weer heel huids thuis komt en hele fijne terug reis hebt.