Musquitobites in paradise - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Tamar Poppelier - WaarBenJij.nu Musquitobites in paradise - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Tamar Poppelier - WaarBenJij.nu

Musquitobites in paradise

Blijf op de hoogte en volg Tamar

09 Februari 2014 | Indonesië, Sanur

Hallooooo daar!

Tijd voor mn tweede blogje alweer! Pinnen is inmiddels al meerdere keren gelukt en mijn eerste volle dagje (donderdag) heb ik met Jana heerlijk gechilld op het strand in Sanur. We hebben voor 1 euro 20 p.p. een bedje gehuurd en zijn lekker gaan uitrusten tot een uurtje of 5. 's Avonds zijn we wat simpels gaan eten en toen we terug kwamen in het hostel heb ik besloten om mee te gaan naar Gili T de volgende dag.

Ben inmiddels aangekomen op Gili T, een eilandje naast Lombok. We zijn hier met een groep van 9 maar iedereen doet lekker zijn eigen ding dus dat is heel chill. De boot hiernaartoe was awesome in het begin. We mochten op het dak zitten en het uitzicht op Bali was echt suuuper mooi! Uiteindelijk werden de golven helaas te hoog en moesten we weer naar beneden. Daar begon ik mn misselijkheid weer te voelen (was al 2 dagen misselijk) en heb ik laveloos naar de horizon gestaard voor een halfuur ofzo haha. Uiiteindelijk ben ik een soort van in slaap gevallen en ben ik wakker geworden toen we aankwamen op Lombok, waar we nog wat mensen oppikten die ook naar Gili T. gingen. Een halfuurtje later waren we in Gili T. en begon de zoektocht naar een hostel voor 8 personen. Na heel wat gewandel en onderhandelingen met de eigenaren van de hostels zijn we beland in een hostel genaamd Up to You hostel. We hadden een dorm roon met precies 8 slaapplekken, 2 stapelbedden en 2 kingsizes, en ik sliep gelukkig precies onder de airco (die overigens niet heeeeeel functioneel was).
Gister (zaterdag) hebben we heerlijk uitgeslapen (ik was als laatste wakker om 9.30u haha) en lekker ontbeten met z'n allen. Banana pancakes, I LOVE THEM!!!! De rest van de dag lekker uitgerust op het strand en 's avonds zijn we naar het zuiden van het eiland gewandeld waar we echt een klein paradijsje vonden en hebben genoten van de zonsondergang, die overigens verstopt was achter wolkjes maargoed. Daarna de eerste avondmaaltijd gehad waar ik daadwerkelijk van genoot. Het eten op de nightmarket is zooooo goedkoop, max. 3 euro voor een bol bord met seafood en rijst en groentetjes en een drankje misschien. ZO LEKKER! Ze hebben ook veel versgeperst fruit hier, ook heel chill.

Vandaag zijn we verhuist naar een ander slaap plekje, 3 bungalows voor 8 personen totaal. Ze zijn zoooo veel beter dan de dormroom en het is echt een soort bungalow die je zou zien in een reisgids ofzo. Foto's volgen later! Daarna zijn Jana en ik begonnen met een duikcursus, samen met een andere jongen genaamd Matt (from Canada). De hele ochtend waren we bezig met een DVD die we moesten keken, allemaal theorie, en 's middags mochten we dan daadwerkelijk het zwembad in om allerlei dingen te oefenen. Het is echt nog best moeilijk om rustig te blijven onder water en vooral het blijven drijven op de juiste hoogte is pittig. De laatste oefening was het naar beneden gaan, 2,5 meter diep, om te oefenen met het klaren van je oren. Daar had ik helaas heel veel moeite mee want mijn oren deden onder de 2 meter echt heeeeel veel pijn. Ik hoop dat het morgen wat beter gaat als we echt in de zee zijn, want anders is duiken niet voor mij helaas. We blijven gewoon problemen!


Zojuist ook eindelijk geskyped met Ollie, hoewel de wifi contant eruit vloog, wat me echt heeft opgevrolijkt! :) Ik ga nu lekker mijn bedje in want het is alweer half 11 geweest hier en de wekker gaat om 7 uur morgen!

Als je het leuk vind kun je me altijd een facebook berichtje sturen ofzo (of whatsappen naar +31613822048) want meestal heb ik wel WiFi!

Kus knuffel en al die dingen! xxx

  • 09 Februari 2014 - 17:22

    D.Beukers :

    Zo te lezen gaat het allemaal prima,en ontmoet je inderdaad al direct allerlei vrienden .het duiken us zo te horen iets vervroegd ,maar wel leuk met z,n allen .Pas inderdaad op met je oren ,dat kan heel vervelend zijn .Kende je Jana al van te voren of ook een toevallige eerste ontmoeting in de hostel ? Eten is wel heel voordelig zo te zien .Groetjes O en O

  • 09 Februari 2014 - 17:31

    Dianne:

    Tamar, wat leuk om je reisverhalen te lezen & hilarisch dat pinnen!!! Gelukkig ben je met hulpe van thuis inmiddels voorzien van een pinpas met wereldtoegang. Ik heb dubbel gelegen op de bank vh lachen, hihi.
    Ga je nog terug naar Bali? Mijn favoriet daar is Ubud. Leuk stadje op centraal Bali, met destijds een Duitse bakkerij waar ze bruin brood verkopen; heerlijk! Maar zo te lezen kom je geen eten te kort ;-) Veel plezier nog daar, xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Sanur

Tamar

Actief sinds 27 Jan. 2014
Verslag gelezen: 234
Totaal aantal bezoekers 4128

Voorgaande reizen:

04 Februari 2014 - 03 April 2014

Indonesië & Borneo

Landen bezocht: